۱۳۸۸/۰۴/۲۵

گزارش صعود به قله الوند و کلاغ لانه

86/7/10 تبریز را به همراه یکی از دوستان به مقصد همدان ترک کردیم و ساعت 4 صبح در ترمینال همدان بودیم.پس از تقریبا یک ساعت در تاریکی قبل از سپیده دم خود را به دره گنجنامه رساندیم. پس از صرف صبحانه در کنار آبشار گنجنامه با اولین پرتو خورشید وارد مسیر پا کوبی شدیم که به میدان میشان منتهی می شد و پس از 1:30 دقیقه به دشتی سرسبز و پناهگاه میشان 1 رسیدیم. پس از دیداری از پناهگاه و کسب اطلاعات مورد نیاز مسیرساعت 9 به سمت تخت نادر حرکت می کنیم. تخت نادر با مرتعی سرسبز و چشمه های فراوان آب انتهای مسیری است که ما از پناهگاه میشان دنبال کرده بودیم. از این مکان می توان به دو صورت به قله صعود کرد. مسیر شرقی که به پناهگاه کلاغ لانه منتهی می شود و مسیر غربی که از میان سنگها و صخره ها و با شیبی نسبتا تند به قله الوند می رسد. ساعت 10 از طریق مسیر غربی اقدام به صعود می کنیم و پس از تقریبا 4 ساعت به قله 3450 متری الوند می رسیم. اندکی بعد به سمت پناهگاه کلاغ حرکت کرده و ساعت 3:30 در سکوت پناهگاه مشغول تدارک نهار می شویم. تصمیم می گیریم شب را همانجا بیواک کنیم. غروب چند نفر از کوهنوردان همدانی نیز وارد پناهگاه می شوند و پس از آشنایی و خوش و بشی دوستانه اطلاعاتی در مورد سایر ارتفاعات منطقه به دست می آوریم. 86/7/12پس از صرف صبحانه ساعت 7 به سمت کلاغ لان حرکت می کنیم. مسیر پاکوبی را تا پایین قله می پیماییم و سپس باقی مسیر را دست به سنگ ادامه می دهیم. پس از 1:30 دقیقه بر بالای کلاغ و در ارتفاع 3350 متری منطقه ای زیبا را نظاره گریم. قلل دائم برف و قزل ارسلان و یخچال به خوبی نمایان است. ساعت 9 به سمت پناهگاه بازمی گردیم و پس از استراحتی کوتاه به سمت ارتفاعات نزدیک به قله الوند حرکت می کنیم. پس از تقریبا دو ساعت بر بالای الوند ایستاده ایم و برنامه ریزی می کنیم. تصمیم می گیریم پس از ناهاربه سمت پناهگاه میشان1 حرکت کنیم. ساعت 2 از پناهگاه کلاغ به سمت میدان میشان حرکت کرده و ساعت 4 به پناهگاه و پس از طی مسیری که به گنجنامه می رسید بعد از یک ساعت به دره گنجنامه می رسیم. همدان را به سمت علیصدر ترک می کنیم